آموزش اتوکدآموزش اتوکد سه بعدیاتوکد AutoCAD

دستور Sweep در اتوکد (حجم دادن به اشیا)

ما از دستور SWEEP استفاده خواهیم کرد، دستور Sweep کمک میکند استوانه ای از دایره ها را طراحی کنیم.  دستور SWEEP در مقایسه با دستور EXTRUDE کمی اختلاف دارد. دستور Sweep مسیری را که یک شکل دو بعدی برای تبدیل شدن به شکل سه بعدی طی میکند را نشان میدهد.

یک مثال آسان برای نشان دادن امکانات فرمان SWEEP ، ساخت یک فنر سه بعدی در اتوکد با استفاده از دستور SWEEP و دستور HELIX است.

از تصویر 1 به تصویر 2 خواهیم رفت.

تصویر 1:

آموزش کامل دستور Sweep در اتوکد

تصویر 2:

طراحی فنر با دستور Sweep در اتوکد

همچنین اگر در مورد این مطلب سوالی داشتید در انتهای صفحه در قسمت نظرات بپرسید

بیایید از این فرصت برای یادگیری نحوه ایجاد Helix در اتوکد هم استفاده کنیم.

ایجاد فنر در اتوکد با دستور Helix

  1. HELIX را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید.
  2. نقطه مرکزی پایه را مشخص کنید.
  3. مقدار شعاع پایه را مشخص کنید.
  4. مقدار شعاع بالا را مشخص کنید.
  5. ارتفاع مارپیچ را مشخص کنید.

لازم به ذکر است که گزینه های زیادی وجود دارد که می توانید هنگام استفاده از دستور HELIX از آنها استفاده کنید. با استفاده از این دستور می توانید مارپیچ را بر اساس تعداد چرخش مارپیچ و یا اختلاف ارتفاع بین دو پیچ بعدی بسازید.

در اینجا چند نمونه وجود دارد که می توانید با استفاده از دستور HELIX ایجاد کنید:

طراحی انواع مارپیچ با دستور Helix

  • (a) مارپیچ
  • (b) شعاع پایه کوچکتر از شعاع بالا (فنر)
  • (c) شعاع پایه بزرگتر از شعاع بالا (فنر)
  • (d) فنر یکنواخت

دستور SWEEP در اتوکد

بیایید به موضوع اصلی این پست برگردیم ، که استفاده از دستور SWEEP در اتوکد است. با استفاده از تصاویر سمت چپ و دستور SWEEP می توانیم تصویر را در سمت راست بسازیم.

دستور SWEEP در اتوکد

شی نهایی با دستور sweep:

شی نهایی با دستور sweep

برای استفاده از دستور Sweep در اتوکد، مراحل زیر را انجام دهید:

  1. SWEEP را تایپ کرده و ENTER را فشار دهید.
  2. شی مورد نظر انتخاب کنید و ENTER را فشار دهید.
  3. مسیر SWEEP را انتخاب کنید.

به همین سادگی.

برای ساختن تصویر بالا مراحل زیر را انجام دهید :

مرحله 1: ما 12 بخش داریم که به عنوان مسیر SWEEP عمل می کنند.

تشکیل مکعب با چرخش سه بعدی

مرحله 2: آنچه اکنون به آن نیاز داریم این است که یک دایره بکشیم ، آن را کپی کنیم تا در مجموع 12 حلقه داشته باشیم.

مرحله 3: 12 بار Sweep کنید ، هر بار از یک دایره به عنوان شی برای Sweep کردن و از یک قطعه به عنوان مسیر Sweep استفاده کنید.

فنر سه بعدی در اتوکد

به HELICES برگردید و اجازه دهید آنها را با اشیایی که اشکال مختلف دارند Sweep کنیم.

رشته فنری در اتوکد

  • (a) موضوع SWEEP: دایره
  • (b) موضوع به SWEEP: بیضی
  • (c) اشیا به SWEEP: مستطیل
  • (d) موضوع SWEEP: مثلث

تصویر نهایی فنر سه بعدی با Sweep

3.5/5 - (2 امتیاز)

محتویات

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *