دستور قرینه کردن و چرخاندن در اتوکد (Mirror و Rotate)

در اینجا دستورات MIRROR و ROTATE ، دو دستور مهم که در اتوکد وجود دارد را بررسی میکنیم. این دستورات برای شما بسیار مفید خواهد بود و به شما کمک می کند کارها را به روش صحیح انجام دهید.
فرمان آینه و قرینه Mirror
این دستور به ایجاد یک کپی آینه ای (قرینه) از یک شی انتخاب شده کمک می کند. در مثال زیر من از خط عمودی برای نشان دادن خط آینه استفاده کرده ام.
برای استفاده از دستور MIRROR در اتوکد مراحل زیر را انجام دهید.
- اشیا را انتخاب کنید.
- روی نماد MIRROR کلیک کنید.
- اولین نقطه از خط آینه را مشخص کنید.
- نقطه دوم خط آینه را مشخص کنید.
- Enter را بزنید.
اولین نقطه و نقطه دوم خط آینه می تواند هر جایی باشند تا شی نسبت به آن خط قرینه شود.
فرمان چرخش و چرخاندن Rotate
دستور ROTATE به راحتی به چرخش یک شی کمک می کند.
شما باید آموزش کشیدن خط و زاویه ها در اتوکد را به یاد بیاورید. دایره مثلثاتی برای چرخاندن اشیا در اتوکد بسیار مهم خواهد بود.
در تصویر بالا می بینید که چگونه شی object ذوزنقه ای 120 درجه چرخانده شده است.
برای چرخاندن یک شی object در اتوکد مراحل زیر را انجام دهید:
- شی را برای چرخش انتخاب کنید.
- روی نماد ROTATE کلیک کنید.
- نقطه پایه را مشخص کنید.
- زاویه چرخش را مشخص کنید (زاویه مثبت برای چرخش در جهت عقربه ساعت و زاویه منفی برای چرخش در خلاف جهت عقربه های ساعت)
- Enter را بزنید.
محتویات